Останнє у блогах

Більше

Останні коментарі

Jameskes
buy cialis vancouver bc <a href=http://m.thisted-camping.dk/pages/l ink_stat.asp?url=http://tadmedz.com>h ow to buy cialis from canada</a> how to buy viagra in london cheap viagra no prescription ...
Коментарів: 889
Andrewveich
cheap-generic-viagra erfahrung http://tadmedz.com cheap cialis sale
Коментарів: 395
RichardGek
buy viagra online europe http://tadmedz.com where can i buy viagra yahoo answers http://cialisxtl.com cheap prices for levitra
Коментарів: 395
ThomasWisse
cheap herbal viagra pills <a href=" http://tadmedz.com# ">canadian viagra cialis</a> order cialis india
Коментарів: 395
Jameskic
levitra sale philippines [url=http://drigl.com/away?url=http://ta dmedz.com/]buy viagra japan[/url] cheap levitra how to buy cialis online in australia <a href=" https://pannello.mailmaster.it/redirect. php?u=117426&n=1726&c=1278793897 0a88017cd72a4efb341f2d&url=http://ta dmedz.com ...
Коментарів: 395
Arteday
viagra sale vegas <a href=" http://tadmedz.com# ">cialis samples request</a> generic viagra online
Коментарів: 18373
Arteday
levitra super active cheap us <a href=" http://tadmedz.com# ">cialis reps</a> where to buy viagra in vancouver
Коментарів: 889
Richardzet
cialis online cheap from canada http://tadmedz.com cialis soft tabs 20mg pills http://cialisxtl.com where can i buy viagra in las vegas
Коментарів: 18373
Richardzet
old do u have buy viagra http://tadmedz.com generic cialis cheap http://cialisxtl.com cialis buy from india
Коментарів: 889
Thomasisolo
viagra cialis buy uk <a href=" http://tadmedz.com# ">cialis erections</a> levitra sale
Коментарів: 18373

Архів


Як правильно написати про "упрощенцев"? Вчимося в "Сегодня"

Віталій Мороз, 25.11.2010 11:17

1Коли до рук потрапляє газета «Сегодня», чекати в ній збалансованої подачі інформації не варто навіть у найкращому сні.

Але «Сегодня» зразка 2010 року - це далеко вже не чорна агітка регіоналів зразка 2004 року, а «уважаемая» газета, одна з найбільш популярних на ринку преси.

Нинішня газета «причесана під об’єктивність і збалансованість». Візьмуть коментар у представника опозиції, і не посміють оминути тему, про яку напишуть конкуренти.

Однак «Сегодня» чітко розставляє акценти, маскуючи їх під збалансоване висвітлення. Які методи в донесенні «правильних» меседжів використовує «Сегодня»?

Спробую показати кілька прийомів, які викривляють картинку, і які зазвичай непомітні пересічному читачу. Чи претендують мої замітки на об’єктивність? Певно ні. Однак, сподіваюся наштовхне вас на більш прискіпливе прочитання текстів.

Отож, предмет аналізу - першополосна стаття у газеті «Сегодня» від 23 листопада під заголовком «Грядет ли новый Майдан?». Нагадаю, 22 листопада був масовий виступ підприємців у Києві.

Роблю огляд: 1) термінів, які використовують журналісти, 2) структури тексту, 3) ілюстрацій, 4) кольорів.

Термінологія:
«Упрощенцы». Ключовий термін статті. Використовується до усіх учасників протестних акцій. Термін радше негативний, підсилює значення поєднання шиплячих - «щ» і «ц». Здатне викликати у читача асоціації з іншими термінами із закінченням на «нцы» - извращенцы, иждивенцы etc. Мені сходу не прийшло в голову жодного позитивного слова з шиплячими і кінцівкою на «нцы». 
Нейтральні альтернативи: "предприниматели", "бизнесмены", "малый бизнес".

«Запах Майдана». Акцентує на людській фізіології, підсвідомо має викликати відразу. Адже у читача спрацює асоціативний ряд - чим пахнуть вулиці і площі наших міст? 
Нейтральні альтернативи: «дух Майдана», «наследие Майдана».

«Мелкий бизнес» вказує на «мелочность», «несолидность», щось на зразок «деньги по карманам тырить». Водночас більш усталений вислів - «малый бизнес»

Структура тексту: 
Акцент на незначній кількості учасників. «Вчера к 9.00 на Майдане...собралось около 6 тысяч предпринемателей». І хоча о 9 ранку прийшла тільки незначна частина учасників, далі по тексту ніде не згадується жодної іншої цифри. За різними оцінками від 20 до 80 тысяч учасників.

Акцент на чіткому розрізненні «упрощенцев» і їх «колег-бизнесменов, работающих на обычной системе налогообложения». Дозволяє змаргіналізувати учасників, мовляв простестують одні лиш «базарники», інших усе влаштовує. 

Відсутність прямої мови безпосередніх учасників акцій, натомість подаються цитати Януковича. Психологічно, у читача більше довіри до прямої мови - одне з правил написання текстів.

Акцент на приреченості протестів. Підзаголовок «Если упрощенцев не поддержит народ - революции не будет». В ключовому реченні відразу дві негативні частки. Якщо ж прибрати умовний спосіб, забрати перше слово, бачимо два меседжі: «упрощенцев не поддержит народ», «революции не будет»

Формування негативного образу підприємців, позитивного - влади. Вкорінюється теза «упрощенцы просто не хотят платить», в той час як Президент планує з ними зустрітися аби «послушать и услышать»

Ілюстрації:
Матеріал проілюстрований двома фотографіями. 

Фото №1
 на першій полосі. На ній учасники, які зібралися на Майдані. Композиція: натовп, переважно темні кольори, десь далеко прапори, в кадрі виключно обличчя чоловіків 30-40 років, деякі з яких скандують, піднявши кулак догори. В центрі композиції фото - обличчя чоловіка років 35, коротко стриженого, який агресивно щось кричить. Підтекст - агресія, нервозність, груба чоловіча сила,

До порівняння: в Газете по-киевски - панорамне фото Майдану, кілька фото з веселим карикатурами, плакатами, фото жінок - без агресії, більше гумору, «людяності» людей, які протестують. 

Фото № 2. Композиція: Два учасника схопили молодого міліціонера чи курсанта у міліцейській формі. Той практично падає, намагаючись звільнитися. Підтекст: агресія, напад на міліцію, вседозволеність «упрощенцев».

Кольори:
У статті подана порівняльна таблиця аргументів бізнесу і влади. Частина аргументів підприємців - на сіро-синьому фоні. Частина аргументів влади - на світло-зеленому фоні. Припустимо, сірий колір має репрезентувати підприємців і зелений - владу.

Про що кажуть кольори? Люди, выбирающие серый цвет, бывают неуступчивы и даже бескомпромиссны в вопросах і відповідно:
Людей, отдающих предпочтение зеленому, отличает динамичность. Такие люди настойчивы, оптимистичны, обладают чувством юмора.

Чи «Сегодня» все ж таки «замечательная газета»? 

Ілюстрація з сайту http://www.segodnya.ua/


* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Shift+Enter.

Про автора:
Публіцист, керівник програм нових медіа МГО <<Інтерньюз-Україна>>


Коментарі наших відвідувачів:


+ Додати
 введіть код  

Всі записи:

Головна RSS